Trpíte výčitkami pokaždé, když si koupít nový parfém? Dobře utracených peněz vám ale nemusí být líto. Tři konkrétní příklady jak mohou parfémy pomáhat hovoří za vše.
Růžová Ardent Rose
Americká organizace „růže pro autismus“ (Roses for Autism) v Connecticutu je aktivní v mnoha oblastech. Provozuje farmu s květinářstvím, založila senzorickou zahradu, ale především – pomáhá lidem s onemocněním autistického spektra (neboli autismu). V rámci vlastního vzdělávacího programu učí základním dovednostem, jako je péče o květiny a květinový design, stejně jako pokročilejším (maloobchodní prodej, zákaznický servis,..).
Kromě výše uvedeného radí klientům, jak si najít a udržet práci a řešit konflikty. V roce 2015 svou snahu dotáhli ještě dál a na podporu autismu představili svou vlastní vůni – Ardent Rose, jejíž výtěžek šel na dobročinné účely. Hlavní složkou byly mimo jiné růže, které tato organizace pěstuje.
Včera a dnes..
V tuto chvíli je činnost neziskové organizace bohužel pozastavena. Za dobu svého působení však pomohli 128 lidem naučit se pracovním dovednostem, 39 získat zaměstnání, třem lidem začít samostatně podnikat a prodat více než 3 630 126 kusů růží.
Mon Guerlain s Angelinou Jolie
V březnu roku 2017 představil Guerlain novou vůni – Mon Guerlain, jejíž tváří se stala americká herečka Angelina Jolie. Kampaň pro kterou vznikla řada velmi povedených snímků zahrnovala také krátký film od Terrence Malicka.
Spojením uznávaných parfumérů (Thierry Wasser a Delphine Jelk) s oscarově oceněnou Angelinou, se zrodila ikonická vůně, která si brzy získala mnoho žen po celém světě. V letošním roce vyšla v pořadí již čtvrtá odnož této vůně Mon Guerlain Bloom of Rose.
„Každou penny na charitu“
Angelina Jolie se dlouhodobě zasazuje v boji pro lidská práva. Možná vás ale překvapí, že každou penny (hovorový výraz pro cent v USA – pozn.) z kampaně pro Mon Guerlain daruje na charitativní účely. Ať už lidé z filmového průmyslu jakkoli pochybují o jejích hereckých či režisérských kvalitách, z lidského hlediska by si z ní mnozí mohli vzít příklad.
Milionová vůně Golden Delicious
Posledním příkladem je výroba oblíbené vůně Golden Delicious ve speciální, limitované edici (Golden Delicious Million Dollar Bottle). Pro Donnu Karan vytvořil flakón v hodnotě několika milionů dolarů úspěšný designér šperků, Martin Katz.
Flakón v klasickém jablíčkovském tvaru byl vyroben ze 14karátového bílého a žlutého zlata. Celkem jej zdobí 2700 bílých diamantů a 183 žlutých safírů, které jsou usazeny do zlatého reliéfu s panorama Manhattanu. Víčko flakónu s diamantovým logem DKNY doplňuje jako třešnička na dortu Canary Yellow Diamond.
Aukce pro sběratele
Speciální vydání milionové vůně DKNY cestovalo napřič celým světem na trase Lodnýn-Mexiko-Malajsie. Lidé po celém světě tak mohli navštívit výstavu tohoto šperkařského skvostu, na jehož zhotovení bylo potřeba téměř 1500 hodin.
Poté, co se milionová Golden Delicious vrátila zpět, putovala do aukce pro sběratele, jejíž výtěžek byl darován organizaci bojující proti hladu, Action Against Hunger.